2012. március 9., péntek

Kassák Lajos: Nap-éj forduló


Elég volt mindenből. A szívfájdalomból
s az ócskaságok kiárusításából is elég volt.

A vizek robajjal futnak le a meredek ösvényen
s én tán halott vagyok, hogy nem indulok velük?
Erdők elsötétítik sátrainkat és én nem bújok meg alattuk.

ICsak állok. Mintegy a hajnal küszöbén várakozom
és érzem, hogy a végtelen mezőkön át
harmatos tükörben közeleg a fény, még fátylakba burkoltan
s titokzatosan mosolyog, mielőtt megnevezi magát előttem.

Szemeimmel nem láthatom, kezeimmel még nem érinthetem
a jövevényt, de bizonyosan ő az, aki ajkamhoz emeli korsóját
s aki a csönd mélységei felett, mint az ébredő rigó
hallatja majd kacaját s az út magaslatán ekkor
feltűnik a jel és elindulok az új föld felé
mely táplálja és óvja gyermekét.

1 megjegyzés:

  1. Hurrah! In the end I got a webpage from where I know
    how to truly obtain valuable information regarding my study and knowledge.
    Thanks for sharinhg!
    cisco-packet-tracer-crack

    VálaszTörlés